No stress. We gebruiken geen cookies. Tenzij die van Google, maar enkel als je daarmee akkoord gaat. Bekijk eventueel eerst even het privacybeleid.

Ik ga akkoord ik ga niet akkoord.

Contact

Grow Together

door Stijn Verplancke 27/09/2019
Strategie
Leestijd: 2 minuten

About last week:

Webdoos tekende present op het nieuwste community event voor agencies en creatieve bureau's

In een samenwerking tussen alle aanwezige SaaS en PaaS boys & girls, maar hoofdzakelijk gehost door SiteManager met in hun kielzog stakeholders Teamleader, Combell en FeWeb; waren we als “agency” van harte welkom op de eerste editie van Grow Together.


Waar we op TheNextWeb in juni nog een gevoel hadden dat iedereen in het webwereldje de echte wereld gaat redden met innovatie, duurzaamheid en iets uiteenlopend in awareness; kregen we nu een me too gevoel op de collaboration high cloud. OK, iedereen maakt software als een service of product om zoveel mogelijk klanten te verleiden met even nuttige als ook leuke- en aantrekkelijke snufjes. Maar de boodschap die we als agency moeten onthouden is dat het voor ons eveneens een win is: we kunnen er op samenwerken met dé klant. 


Efficiëntie, op elkaar afgestemde (live) communicatie, waanzinnige mogelijkheden én support per end-user: als we tegen volgend jaar niet allemaal op hetzelfde in elkaar verweven Inspector Gadget platform zweven, dan moet er al iets grondig verschuiven in digital/web trending Vlaanderen (en bij uitbreiding, de suikernonkels en -tantes willen ook wat, Europa). 

Tussendoor kregen we ook inzichten, rechtstreeks vanuit de praktijk in vlees en bloed op de bühne gekletst, over hoe we het op menselijke manier moeten aanpakken. En in sterkere mate hoe we het vooral niet moeten aanpakken; voor de talrijke stille en soms aanwezige getuigen een bij vlagen lelijk stekende reality-check. 

Hoewel we als tech agency allicht meer geïnteresseerd waren in het ontwikkelingsproces van de gepitchte platformen; dan de doorsnee marketeer van de digital/creatieve collega’s in de zaal, vonden we toch nuttige trends en facts:


Trends in digitaal design door Petra Sell (Volpelino)

F* Carousels: ken je doelgroepen, want je hebt nog (net geen) 8 seconden om ze te overtuigen en ze zitten niet te wachten op showtjes. Maak foto’s zo echt mogelijk en geef mellow kleuren een kans: ‘t is aan ons om het web wereldje wat zachter en vrolijk te maken. Petra zweert bij mobile first en het starten van een design met allesbehalve de homepagina!


Help, mijn klant wil SEO door Nikolaas De Geyndt (Clicklinks)

Back-links nog relevant? Wat een vraag: ze zijn de türboversnelling in het scoren in de zoekmachines. Daarnaast één woord, wel drie eigenlijk: Google My Business. Wérk dit zo compleet mogelijk uit, verzamel recensies én post berichten.

Daarnaast wist je natuurlijk al dat je klanten geen beloftes moet maken (maar hé, top 10 in België is hààl-baar); vragen wat ze echt doen, hoe ze zichzelf zoeken en uitvissen wat ze zelf kunnen. 


Moderne communicatie tussen agency en klant door Peter Desmyttere (Husky)

Wie dacht dat Peter inzichten zou verschaffen over hoe te communiceren als agency naar de klant, kwam (allesbehalve) bedrogen uit: de toekomst is het centraliseren van digitale communicatietools. No tone of voice, only efficiency. Husky benadert de communicatie van agencies in 8 fases, van sales tot design en snijdt zoveel mogelijk e-mail en logge bestanden, of erger nog: de combinatie van de twee, uit ons communicatiepatroon. Husky focust dan wel op planningtools, het is een uniek voorbeeld van slimme integratie met Zapier.

...

We nemen al bij al een pak inspiratie mee uit de persoonlijke verhalen en ervaringen, met de nodige dramatiek verpakte tips & tricks en last but not least: dat het een gezellig en puik georganiseerd event was van fijne collega's. What a time to be alive in our industry!

Deel de post
Facebook Twitter Linkedin