No stress. We gebruiken geen cookies. Tenzij die van Google, maar enkel als je daarmee akkoord gaat. Ik ga akkoord
of ik ga niet akkoord of eerst even het privacybeleid bekijken.

Contact

Hallo, hoor je mij?

door Stijn Blomme 30/04/2020
Strategie
Leestijd: 5 minuten

Hallo, hoor je mij? Gesprekken starten tegenwoordig met die zin. Boeiend toch, hoe sommige dingen in een korte tijd compleet kunnen omslaan?

Neem nu PraktijkCoach. Een fantastisch bedrijf waar we ondertussen al een jaar of 8 voor mogen werken. Hoogstens een fait divers voor de buitenwereld, maar sinds kort is die samenwerking nieuwswaardig.

Sta me wel even toe een ernstige kanttekening te maken.

Iedereen wordt tegenwoordig overspoeld door dergelijke digitale succesprojecten die ogenschijnlijk spontaan ontstaan, maar de realiteit is anders. Het gaat steeds om ondernemingen die een duidelijke visie hebben op digitaal vlak, en die ons inschakelen om op lange termijn dat idee uit te werken, te verfijnen, en uit te puren.

Dat houdt perfect steek, toch?

Velen schieten echter in een pijnlijke kramp, en hakken snelsnel knopen door van lang uitgestelde digitaliseringen. ’s Nachts worden halve webshops gelanceerd. Platformen worden haastje-repje bij elkaar geharkt. Er wordt bespaard op ontwikkelingstijd door de analyse over te slaan.

“Beter iets dan niets”, sust men dan.

Mijn hart bloedt. Het succes van digitaliseringsprojecten wordt bepaald in een grondige analysefase.

De prijzen van een marathon worden uitgedeeld aan de meet, maar de winstkansen worden bepaald door de training en voorbereiding. Aan kilometer 5 kan het lijken dat uw onvoorbereide tegenstander de leiding heeft, de kans is echter reëel dat die de finish nooit zal halen.

Stop. Think. Act.

Deel de post
Facebook Twitter Linkedin